תכשיטים בחיתוך בלייזר

טכנולוגיית החיתוך בלייזר מוכרת לנו מעולם התעשייה – ייצור רהיטים, משטחי עבודה, שילוט, גדרות, תאורה ופרטי נוי כבר שנים נעשה תוך שימוש בחיתוך בלייזר ונראה שטכנולוגיה זו פורצת לעוד ועוד תחומים בכל יום. גם עולם האופנה והסטייל גילה את הלייזר אשר פתח בפני היוצרים והאומנים אינספור אפשרויות ושחרר את הדמיון והיצירתיות לחופשי. שילוב החיתוך בלייזר הפך בימינו לנפוץ ומקובל בייצור של הלבשה, הנעלה וגם תכשיטים.

ייצור תכשיטים בחיתוך בלייזר

חיתוך בלייזר מאפשר לנו להשוות לחלקים של התכשיטים מראה ייחודי ומתוחכם, רווי בפרטים קטנים ובגאומטריה סימטרית המאפשרת אסתטיקה שונה ומיוחדת. טכנולוגיית הלייזר שינתה את אופן החשיבה של התכשיטנים והעניקה להם השראה. לפניכם רק חלק מהיתרונות העצומים של חיתוך בלייזר:

  • מגוון עצום של חומרים אותם ניתן לעבד החל מעור, חיתוך בעץ מלא, אקריליק, מתכות חרוטות ואפילו נייר.
  • דיוק מירבי בחיתוך של הפריטים הקטנים ביותר.
  • אפשרות לחרוט על גבי תכשיטים כל צורה בקלי קלות, כולל תמונה, חתימה או ברכה. התכשיטים יכולים להיות מחומרים שונים ובכך ניתן לבצע חריטה על עץ, מתכת, פרספקס וזכוכית.
  • התאמה אישית פשוטה של החיתוך או החריטה אשר מאפשרת ליצור פריטים ייחודיים בעלות נמוכה.

תכשיטים בחיתוך לייזר

אחד הדברים הייחודיים בטכנולוגיה העושה שימוש בקרני לייזר עבור חיתוך, היא יכולת הירידה לפרטים והדיוק הרב שהיא יכולה להגיע אליו. ניתן לזהות תכשיטים שנחתכו בלייזר בקלות. אם לפניכם מונח תכשיט עם חיתוך מדויק מאוד, או קיימות צורות גאומטריות זעירות על גבי התכשיט והצורה הכללית של התכשיט לא שגרתית ומושכת את העין באופן מיוחד, כנראה שזו עבודה של קרן הלייזר החדה והדקיקה.

ניתן לייצר תכשיטים דרך חיתוך בלייזר ממגוון חומרים החל מפלסטיק דרך סוגי עץ שונים ועד למתכות שונות כמו נחושת או אלומיניום. כמובן, באופן העיבוד של חומרים השונים חשוב להבין את איכות החומר ומאפייניו.

חיתוך בלייזר בעולם האופנה

מעצבי האופנה ידועים ביכולתם לאמץ קידמה וטכנולוגיות חדשות ולתרגם את הפריצות הדרך המדעיות לחגיגה שלמה של קונספטים וגישות עיצוביות. מזה מספר שנים מסלולי תצוגת האופנה מתפארים ביצירות המופת שנעשו על ידי גדולי המעצבים, תוך שימוש בחיתוך בלייזר. ולא מדובר רק בתכשיטים ואביזרי האופנה.

חיתוך בדים בלייזר היא פעולה מורכבת מעצם עדינותה ועוביו הדק של החומר, אולם התוצאה שווה את המאמץ. צורות גיאומטריות מדויקות ומהפנטות בדפוסים חוזרים בשילוב של חריזה, פייטים או אפליקציות שגם הן מיוצרות בחיתוך לייזר, מוצאות את מקומן האצילי על גבי פרטי לבוש חגיגיים, שמלות כלה וערב, שמלות נשפים וקולקציות אופנה חדשות.

שמלת כלה עם תכשיט בחיתוך לייזר

השארת תגובה